EPDK’dan yeni mesafe kararı

08.06.2010 tarih ve 27605 sayı ile yayınlanmıştır.

 Enerji Piyasası Düzenleme Kurumundan:

 K U R U L  K A R A R I

 Karar No:  2574/12                                                                           Karar Tarihi: 27/05/2010

Enerji Piyasası Düzenleme Kurulunun 27/05/2010 tarihli toplantısında, 11/05/2006 tarih ve 753/120 sayılı Kurul Kararı Eki olan Petrol Piyasasında Lisans Başvurusu ve Bildirim Açıklamaları Bölüm 1- “BAŞVURU DİLEKÇESİ EKLERİ” tablosuna (8) numaralı dipnot olarak aşağıdaki ibarenin eklenmesine,

“(8) 01/01/2005 tarihinden önce akaryakıt istasyonu olarak faaliyet gösterdiği usulüne uygun şekilde düzenlenmiş belgelerle ispat edilen yerler için yapılacak lisans başvurularında aranmaz.”

 karar verilmiştir.

Twitter Digg Delicious Stumbleupon Technorati Facebook

205 Cevaplar | “EPDK’dan yeni mesafe kararı”

  1. evet lisansımızın yürütmesi durduruldu ama hala epdk nın resmi sitesinde yayınlanıyor yani daha iptal edilmedi sizinde dedigi gibi belkide yayınlanan o sekiz nolu dipnot ile de iptal edilmeyecek? bekleyip görecegiz lisansınm iptal edilip edilmeyecegini.
    demek istedigim şu an biz faal istasyonuz ve tek avantajımız 1.1.2005 öncesi çalıyor olmamız. diger istasyonun avantajı ise bütün evraklarının tam olması.
    olay anlattıgım gibi mahkemede e mahkemenın dayanak noktasıda bize onların yapı ruhsatlarına ve imar planında görunmelerine ragmen belediyece verilen asgari mesafedir.
    ve zaten dedigim gibi her iki tarafta kendi çapında haklıdır biz 1.1.2005 yılından önce faliyeteydik o tarihten sonra belli bir süre kapalı idik biz kapalı ikende onlar mevzi imar plana işlendi ve plana uygun yapı ruhsatı aldılar
    ve tamamende yapılı olan butün standarlara uyguninşa edilmiş olanbir yer orası.
    şu durumda hangi taraf magdur duruma düşmekte?? bu işin sonu nereye varır??

  2. Sayın akcakent27
    Önümüzde dosya olmadan ancak falcılık yapabiliiz. Davanın sonucunu bekleyin ve uygun hamleleri yapın. Bunu en iyi avukatınız bilebilir. Kolay gelsin.

  3. Sayın editör.
    İstasynumuzun 500 metre ilerisinde aynı istikamette tam kavşakta belediyeye ait bir arsa var. Belediye burayı 2005 den önce önceden A Lejantlı olduğu için istasyon yaptırmak için ihale ile bir firmaya verdi. Yer dört yol kavşağında olduğu için iki tarafı da yol. EPDK nın istediği mesafe tesbit tutanağını da diğer yol üzerinden (bizle aynı istikamette olmayan)cephe göstererek vereceklerini düşünmekteyiz. Bizim sorumuz şudur mücavir alanlarda kavşağa yapılan istasyonlarda mesafe tesbiti hangi yoldan belirlenir.

  4. Sayın Murat bey

    Arsanın cephesi neresiyse mesafede oradan alınır.

  5. İki yola cepheli arsalarda geniş olan yoldan yada dar olan yoldan cephe alınır diye bir yönetmelik varmıdır.

  6. Murat bey, 3030 sayılı Kanun kapsamı dışında kalan Belediyeler Tip İmar Yönetmeliğinin 15. maddesine göre göre parsel cephesi, parselin üzerinde bulunduğu yoldaki cephesidir. Köşebaşında bulunan parsellerde ise, geniş yol üzerindeki kenar parsel cephesidir. İki yolun genişliğinin aynı olması halinde dar kenar parsel cephesidir. Yani parselin tek bir cephesi olması zorunlu olduğundan, tespit edilecek cepheye göre yön hesaplaması yapılacaktır.

  7. slm
    buyuksehır beledıyesın hudutları ıcınde ıkı yenı ıstasyon 2010 ıtıbarıyle acılmıs bulunmaktadır.ıkı ıstasyon arasından mesafa sadece 100 metre,bu yenı yapılıcak petroller ıcın emsal deger teskıl edermı,
    saygılarımla

  8. Berkant bey
    Emsal değerden kastınız nedir anlayamadık. Emsal demek istediniz herhalde. İki istasyon arası 100 m. olmaz. Bir tanesi mutlaka yasal değildir. Yine bu iki istasyon en yakındaki istasyonlara 1 km. den yakında ise ikisi de yasal değildir.

  9. SELAM

    1992 yılından bu günekadar akaryakıt istasyonu bayisiyim bitişik parselde akaryakıt istasyonu var ve onun bitişiğinde’de lpg istasyonu var.EPDK’nın yeni mesafe kararına göre lpg ruhsatı alınabilirmi.şimdiden teşekkür ederim

    saygılar sunarım

  10. Halil bey,

    Yanınızdaki istasyonlar ne zaman açıldı, tarih bilmeden yasal koşulları taşıyıp taşımadıklarını bilemeyiz.

  11. Murat bey,
    imarda olan akaryakıt istasyonumun,ilgili olduğu yol henuz acılmamıs..söz konusu istasyonum için şu anda mesafe tespit tutanagımı alabilir miyim imar paftası üzerinden…yolun acılması için kriter nedir.asfalt olması mı yoksa stabilize olması yeterli mi?
    NOT;İmar onayı alınırken daha önceden Karayolları bölge müdürlüğünden olumlu onay alındı…Teşekür ederim

  12. Sayın mert Doğan

    İstasyon açmak için başvurduğunuz her birim mesafe koşulunu dikkate almak zorundadır. Yoksa zaten bir sonraki adıma geçemezsiniz.

  13. Sayın Murat Bey,
    üzerinden mesafe tespit tutanagı alınacak yol daha acılmamıs sadece imarda yol görünüyor ve o yol üzerinden ruhsat alınmıs..yolun stabilize olması yeterli mi yoksa mutlaka asfalt olması mı gerekiyor..o konuda bana yardımcı olursanız sevinirim.

  14. Mert bey,

    Yasa da yol tanımı vardır. Planlarda yol olarak tanımlanması yeterlidir

  15. ali buldaş 16. Eyl, 2010 | 14:24

    sayın editör 2008 yılında imar planı içinde 18 madde uygulanırken 3000 m2 yerımız akaryakıt ve lpg istasyonu olarak imar planına geçti 2 yıl içinde inşaatı yada epdk dan lisans almyan teşebbüsçülerin akaryakıt ıstasyonu açma izinleri iptal edilirmi.bırde bızım 400 m sağımıza imar planı içinde akaryakıt ve lpg ıstasyonu açılabılırmı zira izinler bızden sonra alındı aydınlatırsdanız sevınırım

  16. Sayın Ali Buldaş
    2 yıllk süreyle sınırlı bir durumunuz yok. Aynı yol üzerinde istasyon yapımı için yapılan başvurularda öncelik, ilk onaylanan alana aittir.

  17. Name (required)erdal özdemir 17. Eyl, 2010 | 09:43

    2000 yılında sehır ıcınde acctıgım ve halende ısletmekte oldugum lpg ıstasyonuna ek olarak akaryakıt ıstasyonu acmak ıstıyorum ama aynı güzergahta 850m ılerıde bır akaryakıt ıstasyonu bulunmakta.01 01 2005 ten once acıldıgı icin akaryakıt ıstasyonu da ek olarak acabılırmıyımm.detaylı bılgı verırsenızz sevınırız.tskler

  18. Sayın Erdal Özdemir

    1.1.2005 den önce akaryakıt bayiliği yapmadıysanız mesafe koşullarına tabi olacaksınız. 850 m. de yeterli değildir.

  19. erdal özdemir 17. Eyl, 2010 | 13:14

    1 1 2005 ten once mesafe sartı aranmadıgı aynı ıstasyona ek olarak lpg veya akaryakıt ıst yonu acılabılmesı ıcın 2005ten once fatura gırıs cıkısı ve bayılık sozlesmesı noterden tasdıklı oldugu zamn mesafe sartı nın ortadan kaltıgını teblıg ettıler bıze buna dayanarak lpg ıstasyonuna ek olarak akaryakıt ıstasyonu acma sansımızın olması gerekıyor.

  20. Sayın Özdemir,

    Bizim cevabımız da bu yönde. Siz daha önce akaryakıt bayiliği yaptığınızı yazmadınız.

  21. Name (required)erdal özdemir 18. Eyl, 2010 | 17:02

    buna dayanarak 2000 yılından bu güne faaliyette bulunan lpg istasyonuna ek olarak akaryakıt istasyonu açtığımızda mesafe koşullarına tabi olacak mıyız olmayacak mıyız.saygılarımı sunarım.cevabınızı bekliyorum.

  22. Erdal bey

    Birbirimizi yanlış anlamayalım, eğer 1.1.2005 yılından önce akaryakıt işiyle ilştigal ediyorsanız mesafeye tabi olmazsınız. LPG akaryakıt kavramına dahil değil.

  23. merhaba eski e5 edırneyi istanbula baglayan iller arası bu yol tamamen karayollarına ayit bu yolda akaryakıt istasyonlarına neye göre mesafe uygulanır.şehir içinden geçmeyen yerler var ancak belediye sınırları içinde olan bölgeler var açık cevap yazabilirmisiniz..adım selahattin..

  24. Sayın Kökler akaryakıt

    Şehir içinden kasıt, belediye mücavir alanları dahil sınırlardır. İstanbul büyükşehir belediyesi sınırlarının tamamı şehir içidir.

  25. kökler akaryakıt san.tic 28. Eyl, 2010 | 09:01

    sayın editor bahsettigimiz yol sehirler arası yol iller arası bu sehirler arasına girmiyormu.

  26. Sayın Kökler Akaryakıt

    Yolun karayolu ya da imar yolu olmasının önemi yok. Önemli olan sınır.

  27. sayın editör
    Belediye kiracısı olduğumuz istasyon yıkılmak üzere tahliye edildi.
    PO bayisi idik PO dünyadan habersiz malzemesine dahi sahip çıkmıyor.
    Sorum : Sona eren Ayakıt faaliyetimiz için EPDK a müracaat edecekmiyiz. Lütfen bilgi vermeniz rica

  28. Sadettin bey,

    Etseniz iyi olur.

  29. HALUK
    sAYIN eDİTÖR. 1970 Lİ YILLARDA 4 YOL KAVŞAĞINDA KURULMUŞ VE HALIHAZIRDA FAALİYETTE OLAN
    AKARYAKIT İSTASYONUMA lpg DE İLAVE ETMEK İSTİYORUM.500 mETRE İLERİMDE FAALİYETTE OLAN FAAL BİR İSTASYON VAR lpgLİ.MEVCUT YERİME lpg RUHSATI ALMAM İÇİN DİĞER İSTASYONA OLAN CEPHE HARİCİ YOLDAN RUHSAT ALMAMDA BİR SAKINCA VARMIDIR.SAYGILAR

  30. Sayın EDİTÖR:
    27.05.2010 Tarih ve2574/12 sayılı kurul kararına göre Akaryakıt satışı yaptığım istasyonumda LPG ruhsatı alırken Asgari mesafe tespiti istenirmi

  31. Haluk bey biz sadece yasal düzene göre cevap verebiliriz. Bunun dışında belediyelerin bir çok yöntem kullandıklarını biliyoruz. Bu sebeple bizim olmaz dediklerimiz de oluyor. Siz bunu belediye ile halledin. Bunun dışında 500 m. mesafede lisans alamazsınız.

  32. Name (required)NECAT KADIOGLU 10. Kas, 2010 | 09:53

    sayın bayım.
    kara yollarında ıkı akaryakıt ıstasyon arasında kac metre olması gerekır.onceden 10 km ıdı yenı bır kararname cıkmıs dedıler kısalmıs 7km felan dusmus dogrumu selamlar

  33. Sayın Kadıoğlu

    Karayolu veya imar yolu ayrımı yok artık. Aynı yönde şehir içinde1 km. şehir dışında 10 km. den daha yakın istasyon kurulamaz.

  34. 2003 yılından beri akaryakıt istasyonu işetiyoruz istasyonumuzda lpg satışıda yapmak istiyoruz.100 metre yanımızda akaryakıt ve lpg satışı yapan isa
    tasyon var biz de satabilirmiyiz.bide aynı şekilde olup mahkeme kararıyla açanlar var lpg de bir akaryakıt ürünü olduğu için satılması normaldir diye yardımcı olrsanız tesekkür ederiz şimdiden

  35. Ersin bey, 100 m yakında lpg istasyonu varsa lisans alamazsınız.

  36. neca kadıoğlu 14. Kas, 2010 | 09:13

    TSK. EDERIM BILGILERINIZE. AMA
    BIZIMKI 9670 METRE GELDI 330 METREDE IDARE EDILEEMZMI.SELAM

  37. Sayın Kadıoğlu

    Yetki bizde olsa idare edelim ama ne yazıkki elimizden bir şey gelmiyor.

  38. sayın editör akaryakıt istasyonumda lpg istasyonu kuramıyorum mesafeden dolayı fakat karayolları yol geçiş izin belgesinde izin olarak akaryakıt ve lpg satış istasyonu yazıyor bu belgeye dayanarak lpg ruhsatı alma ihtimali varmıdır.birde iş yeri açma ve çalışma ruhsatında değişiklik yaptırısak lpg işletmek için mesafe şartını ararlarmı? teşekkürler

  39. Sayın Soydan, bu konuda EPDK’nın görüşünü aynen aktarıyorum. “Bir akaryakıt istasyonunun yapı kullanma ruhsatında kullanım amacı değiştirilir ve İAÇ Ruhsatı da dâhil gerekli izinleri alınırsa, aynı istasyon içinde ikinci bir akaryakıt veya LPG istasyonu kurulabilir. Aynı istasyon içinde kilometre tahdidine ilişkin hükümler uygulanamaz.”

  40. Sayın editör, 1970 yılından beri şehir içerisinde önceden tek kişiye ait olan ancak şu anda her biri ayrı kişilere ait olan kat mülkiyetli bir binada işletilen (her türlü idari işlemi tamdır.) bir akaryakıt istasyonum mevcuttur. Şu anda bulunduğum iş yerimde (bina bölümü olarak) kiracı durumuna düştüm. İş yerim tahliye edilmek istenilmektedir. Mahkemeye verilmiştir. Binada 7/4 benim, 7/3 diğer kişinin hissesi (tapular ayrı ayrı dükkandır.) mevcuttur. Pompalar ve depolar ortak alandadır. EPDK yı ilgilendiren bir bölümü var mıdır? İş yerimi aynı binada bulunan bana ait bölüme yan dükkan) taşımam yeterli midir ? Ruhsat ve lisans açısından problem doğar mı? Bilgilendirirseniz sevinirim…

  41. Ahmet bey, işletme kimin adına onu belirtmemişsiniz.

  42. salih aydın 20. Kas, 2010 | 21:23

    sayın edıtör benım petrolum 1993 yılından halen falıyettedır ama ruhsatı alamıyorum mesafe farkı var dıyorlar bu yenı yasa hakında bılgı almak ıstıyorum alıp almama bır bılgı almak ıstıyorum sızden geregını yaplmasını arz ederım ıyı calısmalar

  43. Salih bey anlayamadık, hem faaliyettesiniz hem ruhsatınız yok.

  44. sayın editör yapı kullanma izin belgesinde kullanım amacı olarak akaryakıt ve lpg istasyonu yazıyor iaç ruhsatınada lpg işletmek için nasıl bir yol izlerim mesafe sorunu çıkarırlarmı sizin söylediğiniz üzere epdknın görüşüne göre istasyonumda lpg istasyonu için lisans alabilirmiyim?teşekkürler

  45. Sayın Soydan

    EPDK açıklamalarından sorun çıkmayacağı anlaşılıyorsa da, size karşı bir dava açılırsa bu konuda yargı ne der bilemeyiz.

  46. KIZILTEPELI 01. Ara, 2010 | 19:56

    BURDAN EPDK YA SESLENIYORUM LUTFEN ALLAH İÇİN BU TENEKECILERI KALDRIN BU MARDIN KIZLTEPEDENE YEMINLE ADAM GUNDE 10 BİN LT SATIYORUZ PETROL İSTASYONUZYUZ BI SURU GIDERIMIZ VAR 500 LT SATAMIYORUZ VE ADAMALAR BIZE GULUYORLAR BIZI YAKALSALR NE YAPRLAR VE HİÇ KIMSE ONALRA KARIŞMIYO C PINAR YOLU UZERI SANKI TENEKECILER YLU OLMUŞ BATIDAN ARAÇLAR GELIYO ORAYI BILIYO SAYSAN BELKI 50 KAÇAK MAZOT SATAN VAR YEMINLE BIZ 1 SNEDIR PETROL İSTASYONU AÇTIK ARTIK BIKTIK YANI SATIŞ YOK GIDER ÇOK NE YAPACAGIMIZ ARTIK BILMIYORUZ LUTFEN BUNLARLA İLGILENIN ALLAH RIZASI İÇİN SAYGILAR…

  47. Name (required)petrolcü 05. Ara, 2010 | 18:24

    SLMLAR ÖNCELİKLE KIZILTEPELİ KARDEŞİME KATILIYORUM İSTASYONLAR ÇOK BÜYÜK YATIRIMLARLA İŞLETİLMEYE ÇALIŞILİYOR VE ÇOK FAZLA GÜNLÜK GİDERLERLE AMA 2 TENEKESİ OLANDA AYNI İŞİ YAPIYOR AŞIRI DERECE HAKSIZ REKABETTİR VE BU İŞİ YAPANLAR KANUNİ AÇIKLIKTAN BAL GİBİ YARARLANMAKTALAR YILBAŞINDAN SONRA KIRSAL MOTORİNİN KALDIRILACAGI SÖYLENİYOR ÇEVRE KİRLİLİGİNİ ÖNLEMEK İÇİN ASIL ÇEVRE KİRLİLİGİNİN ON NUMARA YAG ADI ALTINDA HERTÜRLÜ PİSLİGİN SATILMASINDAN KAYNAKLANDIGINI YETKİLİLER GÖRMEK İSTEMİYOR KİMSE SORMUYORMU BU KADAR YAG NE AMAÇLA KULLANILIYOR DİYE AKIL ALMAZ Bİ DURUM ALLAH İSTASYONCUYA YARDIM ETSİN ZİRA PETROL İSTASYONUN DIŞINDA HERKES PETROLCÜ TAMIRCİ LASTİKCİ TENEKECİ MADENİ YAGCI VE İSTASYON CUDAN DAHA FAZLA KAZANARAK BİDE YAPMA MAZOT VAR TABİ İSTASYONCU KİMİNLE UGRAŞSIN HANİ MARKER KONTROLÜ BU YORUMU OKUYACAK Bİ TANE YETKİLİ VARSA ONA SESLENİYORUM BU İŞİN EN KOLAY YOLU YOLLARDA DEPO KONTROLÜDÜR Bİ MALIN SATIŞINI ENGELLEYEMİYORSAN KULLANIMINI ENGELLEYECEKSİN 2 KAMYONCU CEZA YESE KİMSE BU GİBİ YAKITLARI KULLANMAZ LÜTFEN DUYUN VE İLGİLENİN BU KONUYLA ARTIK

  48. harun samsun 10. Oca, 2011 | 15:32

    sayın yetkili
    6 ay önce 3000m2 yerimize istasyon izni için belediyeye dilekçemizle başvurduk.bize en yakın istasyon 2500 m ileride idi. belediye bizim müracatımızı kabul etmedi olumsuz cevap verdi.
    fakat bir ay sonra bize bitişik olan 1200m2 arsaya istasyon izni verdi. bizde bunu duyunca bölge idare mahkemesine belediyeyi dava ettik. bunu duyan belediye bizi çağırarak uzlaşma teklif etti. bizde ruhsat izni verilmesi kaydıyla davadan vazgeçeçeğimizi söyledik. tekrar müracat ettik ve on gün önce encümenden istasyon kurma izni çıktı. ozaman dedik başlayalım.
    dedilerki yanınızdan 10 metrelik ilave yol geçiriyoruz bekleyin nezaman başlaya biliriz dedik bütün işlemleriniz şubat sonunda biter dediler.
    bu arada bunu duyan daha önce izin almış
    bize bitişik arsa sahibi belediyeye gidip neden böyle yaptınız demiş. bi şekilde onu göndermişler. bizim şu andaki durumumuz nedir.
    yerimiz büyük şehir dışında ilçe belediyesi bakıyor.

    işlerinizin yoğun olduğunu biliyorum yinede böyle bir hizmeti vermiş olmanızdan
    dolayı sonsuz teşekkürlerimi sunar

    cevap alabilme umuduyla

    saygılarımı sunarım.
    ilyas dülger
    tel 0543 718 25 18
    meil. samsun96@hotmail.com

  49. Harun bey belediye sınırları içindesiniz ve her ikiistasyon için de 1000 m. koşulu sağlaıyor. Sorun yok herhalde.

  50. merhaba sayın yetkili benim istasyonumum arsası 1997 yılında alejat olmuş inşaat ruhsatıda 2007 yılında alınmış 2009 da faliyete geçmiş akaryakıt lisansı alınmış epdk mesafe tesbiti istemiyormuş o sırada 830 m ileriyede 2005 yılında alejat yapılmış bir arsa burası hem gaz hemde akaryakıt lisansını almış biz gaı sonradan koyduk lisans almaya gidince mesafe tesbit tutanağı istediler sonuçta ruhsat var akaryakıt lisansı var ilerdeki istasyondanda 8 yıl önce imara girmiş ne yapabilirim yolalan_1995@hotmail.com

Türkiye'nin Enerji Hukuku Sitesi